Egoboost

Go' kväll :)
haha, lite gammedags svenska så där... Under några veckor har jag varit sjuk och inte tränat så mycket. Ingenting alls faktiskt. I måndags dansade jag mitt första pass och det gick riktigt bra (dansade Hip Hop).. igår så dansade jag jazz och även det gick superbra. Efter dansen så stog simning på listan. Simning har blivit min nya lilla hobby :) men från att gå från det ena till det andra så vill jag bara uppmana alla som kalar mig ett så kallat "tränings-freak", svar: nej! jag är inget tränings-freak och vill inte vara ett heller. Jag gillar att träna ibland och ibland inte, jag vill hålla min kondition och få en bra och fin kropp som är vältränad men jag vill inte se ut som en människa som ägnar 99.9 % av sin dag åt träning. Jag vil mera ses som en lojal person som är rolig att vara med. Jag gillar verkligen inte när folk anklagar en för att vara saker, att ha saker och att göra saker som man inte gör eller ens har med att göra. Att folk ens orkar lägga ner sin lediga tid på att trakassera andra människor är enligt mig helt löjligt. Du har push-up- nej det har jag inte! det kallas att växa. Haff!! du e ju typ tillsammans med han- nej det är jag inte!! det kallas att vara väldigt bra kompis med en kille. Dum i huvudet- Hah! kolla dig själv i spegeln innan du säger något. Många av mina kompisar och även andra kommer in på min blogg när vi pratar om allmänna saker. När jag vill prata om något så frågar dem; är det om det som stog i bloggen? Jag tycker det är jätte roligt att folk läser min blogg och vill prata om den, till och med reflektera saker till den. Det är helt okej ;) men iband kan det bli för mycket. Mina närmaste kompisar som jag har (ni vet vilka ni är) dem pratar nästan aldrig om min blogg och när dem väl säger något om den så är det helt okej. Men jag har några andra kompisar som helt enkelt inte kan släppa vad som står och jag vill inte ha det så. Min blogg är ett ställe, som för mig är en plats där jag kan skriva av mig och säga vad jag tycker utan att behöve berätta det för andra. Det är som Isabella Löwengrip (bloninbella) säger; "Bloggen ska vara en fristad, där man kan skriva om vad man vill och skriva sina åsikter". Jag tycker hon har helt rätt. Hon har skrivit en bok som heter Egoboost. Den är riktigt bra och den handlar inte bara om hur man kan stärka självförtroendet utan den handlar också om hennes egna liv. Hon skriver om sina egna upplevelser och vad som har hänt henne genom åren. Hur man även kan göra något åt det som hänt/händer. :) Jag rekommenderar den till alla. Även dem som har värsta bra:iga självförttroendet.
personligen så vet jag att det är många som inte läser mycket texter som folk skriver på sina bloggar så jag förstår att ni inte orkat läsa det som står här ovanför. ;) Behöver bara skriva av mig någonstans utan att bli kritiserad... :)
Bloggar mera imorgon efter min 8.20- 16.00 långa dag i skolan
pöss pöss <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback